- Jeżeli rolnik nie dopełnił w terminie podjętych zobowiązań, wynikających z decyzji administracyjnej o przyznaniu pomocy, może złożyć wniosek o przywrócenie terminu. Taki dokument powinien zostać dostarczony w ciągu 7 dni od ustania stanu klęski. Natomiast w przypadku wsparcia przyznawanego na podstawie umowy w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 prośbę o przywrócenie terminu należy złożyć w ciągu 14 dni od ustania stanu klęski żywiołowej. Przywrócenie terminu nie jest możliwe w przypadku interwencji pszczelarskich - poinformowano.
Trzeba też zwrócić uwagę na sposób postępowania beneficjentów PS WPR 2023-2027 w przypadku wystąpienia siły wyższej. Gdy powódź ma wpływ na zadeklarowane do płatności uprawy czy zwierzęta, a rolnik nie może wypełnić swoich zobowiązań, musi niezwłocznie po wystąpieniu tego zdarzenia złożyć w biurze powiatowym ARiMR pisemne oświadczenie o zaistniałych okolicznościach. Z kolei w przypadku pomocy przyznawanej w drodze umowy zgłoszenie wystąpienia siły wyższej należy złożyć we właściwej placówce ARiMR w ciągu 15 dni roboczych od ustania stanu klęski żywiołowej.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zapewnia, że wszystkie należne rolnikom płatności, leżące w gestii ARiMR, będą wypłacane jak najsprawniej. Monitorujemy na bieżąco sytuację i podejmujemy działania w zależności od jej rozwoju. Informujemy, że w wyniku powodzi biura powiatowe ARiMR w Lewinie Brzeskim, Nysie oraz Kłodzku są nieczynne. Będziemy informować, które placówki przejęły obsługiwane przez nie sprawy.
źródło: ARiMR