- W lutym 2023 roku zarejestrowano 782 szt. nowych ciągników. To najmniej w porównaniu do dwóch poprzednich lat, kiedy to rejestrowano odpowiednio 848 szt. i 804 szt. Wciągu dwóch pierwszych miesięcy br. zarejestrowano w sumie 1494 szt. nowych ciągników. To o 29 szt. mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Spadek rejestracji w stosunku do poprzedniego roku to tylko 1,9% - poinformowała PIGMiUR.
Liderem rynku po dwóch miesiącach 2023 roku jest marka New Holland, która wraca na fotel lidera po miesięcznej przerwie. Zarejestrowano 234 ciągniki tej marki, to o 52 szt. mniej niż przed rokiem. Udziały marki New Holland na koniec lutego to 15,7% - o 3,1 punktu procentowego mniej niż rok wcześniej.
Marka John Deere z ilością 228 szt. zajmuje drugie miejsce. To o 27 szt. więcej niż w 2022 roku. Udziały marki John Deere to 15,3%, to o 2,1 pp więcej niż rok wcześniej.
Marka Kubota na trzecim miejscu notuje 182 szt. zarejestrowanych maszyn. To o 6 szt. więcej niż przed rokiem. Udziały tej marki wynoszą 12,2%.
Na czwartym miejscu znajduje się marka Deutz Fahr. 154 szt. zarejestrowanych ciągników, to o 57 szt. więcej niż przed rokiem. Deutz Fahr osiąga 10,3% udziałów rynkowych, to jest aż o 3,9 pp więcej niż po dwóch miesiącach 2022 roku.
Rynek przyczep nowych.
W lutym br. zarejestrowano 454 szt. nowych przyczep rolniczych. To o 134 szt. mniej niż w lutym przed rokiem. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy roku zarejestrowano 956 szt. nowych przyczep rolniczych. To o 178 szt. mniej niż w tym samych okresie w 2022 roku. Wynik ten oznacza spadek rok do roku o 15,7%.
Pronar z ilością 358 szt. zarejestrowanych nowych przyczep tradycyjnie jest liderem na rynku. To 92 szt. mniej niż przd rokiem. Oznacza to spadek ilościowy rejestracji przyczep marki Pronar o 20,4%. Udziały marki Pronar na koniec lutego wynoszą 37,4%. Druga w zestawieniu jest marka Metal-Fach z 92 rejestracjami i udziałami 9,6%. Trzecia w zestawieniu marka Metaltech, notuje 8,8% udziałów rynkowych i 84 szt. zarejestowanych przyczep.