Ulubiona muzyka i aplikacje z Apple CarPlay lub Android Auto również w serii 6R
W trakcie najbardziej wymagających momentów sezonu, operatorzy spędzają w kabinie ciągnika nawet po kilkanaście godzin dziennie. Nic więc dziwnego, że ten czas chcą sobie umilić ulubioną muzyką lub podcastami. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu najwyższej klasy.
Tym samym oprócz obecnego radia premium John Deere oferuje teraz radio z ekranem dotykowym, znanym przede wszystkim dotychczas użytkownikom dużych ciągników (serie 7R, 8R/RT/RX, 9R/RT/RX). Ekran znajduje się w prawym przednim górnym narożniku, aby zapewnić dobrą widoczność i łatwy dostęp. Telefon komórkowy można podłączyć bezprzewodowo, lub przez złącze USB-A w prawej konsoli, co umożliwi komunikację poprzez Android Auto i Apple CarPlay.
Standardowe radio będzie wciąż dostępne w wersji podstawowej maszyn 6M i 6R.
Bez wątpienia kluczowym elementem maszyny, mającym wpływ na komfort jest fotel.
– Obecnie proponowany fotel Ultimate zostanie zastąpiony nowym modelem, który zapewnia lepszą widoczność na maszynę zagregowaną z ciągnikiem, ponieważ górna część oparcia obraca się w momencie, gdy użytkownik się obraca. Fotel jest również dostępny z pakietem skórzanym i oferuje teraz 2-stopniowe ogrzewanie oraz ulepszony system wentylacji aktywnej. To nowe siedzenie Ultimate będzie również dostępne na rynku wtórnym – mówi Szymon Kaczmarek, specjalista ds. produktu John Deere.
Zmiany dla lepszej wydajności
Ponadto John Deere szykuje inne zmiany w poszczególnych modelach. W przypadku maszyn oznaczonych symbolami 6R 230 i 6R 250 można liczyć na bardziej wydajną pompę oleju hydraulicznego, która z obecnej przepustowości na poziomie 160l / min, zwiększy swoją efektywność do 195l/min. Oznacza to jeszcze lepszą obsługę doczepianych maszyn lub narzędzi, w szczególności siewników pneumatycznych czy rozsiewaczy z napędem hydraulicznym.
Z kolei w przypadku modeli 6R 155 – 6R 185 Rozmiary opon 710/60R42 VF i 600/60 R30 VF będą teraz dostępne również dla prędkości 50 km/h.
Reaktywny Układ Kierowniczy – dostępny w większych maszynach
Ważne aktualizacje zostaną również wprowadzone w modelach serii 7R. Przede wszystkim zwiększony zostanie rozmiar siłownika układu kierowniczego, z 56 mm x 25 mm do 70 mm x 36 mm, co w sumie spowoduje wzrost zdolności kierowania o 50 proc.
Co ważne, producent zwiększył dopuszczalną masę całkowitą dla serii 7, która wynosi teraz 18 000 kg nawet przy wyborze maksymalnej prędkości na poziomie 50 km/h.
To nie koniec nowości jeśli chodzi o serię 7R: producent przygotował również Reaktywny Układ Kierowniczy (Reactive Steering). Jakie korzyści w praktyce on przynosi?
– Sterowanie reaktywne ogranicza ruchy rąk, pomagając operatorowi łatwiej utrzymać środek. Reaktywny układ kierowniczy wykorzystuje reagujący na obciążenie zawór sterujący, który wykorzystuje sygnały hydrauliczne zarówno z lewego, jak i prawego siłownika układu kierowniczego. W razie potrzeby system można włączyć/wyłączyć za pomocą CommandCenter – dodaje Szymon Kaczmarek.
Nowy układ działa dzięki nowemu zaworowi sterującemu, który włącza i wyłącza odpowiednie funkcje. Układ usuwa strefę nieczułości układu kierowniczego, co wpływa na poprawę komfortu kierowania, szczególnie na drodze.
Wciąż dostępny będzie Active Command Steering 2, który umożliwia automatyczną zmianę przełożenia w układzie kierowniczym.