- W tym celu proponujemy budowę Portu zbożowego o dużej przepustowości z infrastrukturą kolejową - poinformował prezes KRIR. - Taka inwestycja będzie korzystna dla polskich rolników, którzy będą mieli możliwość sprzedaży swojego zboża po cenie zbliżonej do ceny światowej, ale również dla rozwoju naszego kraju. Taki port zbożowy przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności polskiego rolnictwa oraz umożliwi tworzenie nowych miejsc pracy.
Taką propozycję złożył prezes KRIR w poniedziałek, ówczesnemu ministrowi rolnictwa Henrykowi Kowalczykowi. Jak bowiem zauważa samorząd rolniczy, w związku z coraz trudniejszą sytuacją na rynku zbóż oraz mając na uwadze położenie geopolityczne Polski, przewiduje się, że import zbóż z Ukrainy będzie powracał i uderzał w polskich rolników.
- Proponowane rozwiązanie, czyli budowa Portu zbożowego o dużej przepustowości z infrastrukturą kolejową, pozwoli uniknąć zniszczenia polskiego rolnictwa, które mogłoby wyniknąć z braku rynku zbytu dla polskiego zboża. W związku z tym, zamiast inwestować w budowę Centralnego Portu Lotniczego, który z pewnością pochłonie znaczne środki finansowe, proponujemy przekierowanie tych środków na budowę portu zbożowego - zauważa prezes KRIR. - Taka inwestycja da polskim rolnikom szansę na sprzedaż swojego zboża po konkurencyjnej cenie, co z kolei przyczyni się do rozwoju i przetrwania polskiego rolnictwa oraz poprawy sytuacji gospodarczej kraju.
My przypominamy, że w sprawie budowy portu zbożowego od lat wielokrotnie monitował Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych. Niestety - bez skutku...