- Rolnicy, którzy otrzymali faktury za sprzedaną pszenicę w końcu lipca i chcieli złożyć wnioski drogą elektroniczną zderzyli się z systemem elektronicznym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, który nie przyjmował wniosków o pomoc dla producentów pszenicy. W wielu przypadkach było już za późno, żeby złożyć wniosek osobiście w Biurze Powiatowym ARiMR. Rolnicy zostali pozbawieni możliwości złożenia wniosku, a co za tym idzie nie otrzymają również pomocy finansowej - uzasadnia swój wniosek KRIR.
KRIR dodaje także, że na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi formy pomocy dla rolników opisane są w sposób jasny czytelny, brakuje jednak odnośników do właściwego miejsca na stronie ARiMR, gdzie można złożyć wniosek.
- Na stronie Agencji nie ma odzwierciedlenia form pomocy opisanych na stronie Ministerstwa Rolnictwa. Aby złożyć wniosek trzeba szukać w różnych zakładkach informacji o formie pomocy i sposobach składania wniosków - wyjaśnia samorząd rolniczy. - Również w okresie nasilenia składania wniosków przez rolników system ARiMR przestaje działać lub robi błędy. Skutki tych niedociągnięć ponoszą rolnicy.