New Holland zaczyna rok na pozycji lidera. W styczniu zarejestrowano 189 szt. ciągników tej marki. To o 77 szt. więcej niż w styczniu w roku 2023. Udziały marki New Holland po pierwszym miesiącu 2023 roku wynoszą 27,2%, to aż o 11,4 pp więcej niż przed rokiem.
Marka Kubota zajmuje drugie miejsce i notuje 107 szt. zarejestrowanych maszyn. To o 7 szt. więcej niż przed rokiem. Udziały tej marki wynoszą 15,4% - to więcej niż w styczniu 2023 roku o 1,6pp.
John Deere zajmuje trzecie miejsce z liczbą 59 rejestracji. To 54 szt. mniej niż przed rokiem. Udziały marki John Deere w styczniu 2024 roku wyniosły 8,5% - to o 7,4 pp mniej niż rok wcześniej.
Na czwartym miejscu znajduje się marka Solis z 43 rejestracjami. Marka ta uzyskuje w styczniu br. 6,2% udziałów rynkowych.
Deutz Fahr zajmuje piąte miejsce i rejestruje 42 szt. nowych ciągników, tylko o jedna sztukę mniej niż Solis. Udziały rynkowe Deutz Fahr w styczniu to 6%.
Rynek przyczep nowych
W styczniu 2023 r. zarejestrowano 414 szt. nowych przyczep rolniczych. Jest to najmniejsza liczba rejestracji w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2022 roku zarejestrowano 546 szt., rok temu 502 szt. nowych przyczep. W stosunku do zeszłego roku notujemy spadek o 88 szt. co daje wynik gorszy o 17,5%.
Najpopularniejsze marki
Pronar z ilością 112 szt. zarejestrowanych nowych przyczep jest liderem w styczniu 2024. Jednak to aż o 91 szt. niż rok wcześniej, co daje spadek o 44,8%. Udziały rynkowe marki Pronar spadły z poziomu 40,4% w styczniu 2023 roku do 27,1 % w styczniu br. Druga w zestawieniu jest marka Metal-Fach z 54 rejestracjami i udziałami 13%. Trzecia w zestawieniu marka Metaltech, notuje 9,2% udziałów rynkowych i 38 szt. zarejestowanych przyczep