We wrześniu br. zarejestrowano 685 szt. nowych ciągników rolniczych. To 80 szt. więcej rejestracji niż w sieprniu br, ale o 253 mniej niż we wrześniu 2023 roku.
Najpopularniejsze marki:
John Deere utrzymuje pozycje lidera. Od stycznia do końca września br. zarejestrowano 889 szt. ciągników tej marki. Jest to o 324 szt. mniej niż przed rokiem. Udziały rynkowe marki John Deere za dziewięć miesięcy 2024 roku wynoszą 15,2%.
New Holland o 15 szt. wyprzedził Kubotę i zajmuje drugie miejsce. Zarejestrowano 732 szt. ciągników marki New Holland. To aż 476 szt. mniej niż rok wcześniej. To pozwoliło na osiągnięcie 12,5% udziałów rynkowych.
Kubota zajmuje trzecie miejsce. Zarejestrowano 717 szt. ciągników tej marki, to o 94 szt. mniej niż w tym samym okresie 2023 roku. Udziały rynkowe marki Kubota to 12,2%.
Deutz Fahr zajmuje czwarte miejsce, zarejestrowano 490 szt. nowych ciągników tej marki, to o 102 sztuk mniej niż przed rokiem. Udziały rynkowe Deutz Fahr po dziewięciu miesiącach roku to 8,4%.
Rynek przyczep nowych
We wrześniu 2024 r. zarejestrowano 356 szt. nowych przyczep rolniczych i tym samym był to miesiąc o najmniejszej liczbie rejestracji przyczep w tym roku. W sumie przez dziewięć miesięcy 2024 roku zarejestrowanych zostało 4200 szt. nowych przyczep, to mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku o 852 szt. Spadek wynosi 16,9%.
Najpopularniejsze marki:
Pronar z ilością 1049 szt. zarejestrowanych nowych przyczep jest liderem po dziewięciu miesiącach 2024 roku. Jednak to o 673 szt. mniej niż rok wcześniej, co daje spadek o 39,1 %. Udziały rynkowe marki Pronar wynoszą 25,0%.
Druga w zestawieniu jest marka Metal-Fach z 615 rejestracjami, to o 3 szt. mniej niż przed rokiem. Udziały rynkowe marki Metal-Fach po dziewięciu miesiącach br. wynoszą 14,6%.
Trzecia w zestawieniu marka Metaltech, notuje 8,9% udziałów rynkowych i 374 szt. zarejestowanych przyczep.