- W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2024 roku zarejestrowano 1224 szt. nowych ciągników i jest to o 270 szt. mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku. To daje spadek o 18,1% - poinformowała PIGMiUR.
Najpopularniejsze marki.
206 szt. zrejestrowanych ciągników marki New Holland pozwoliło na osiągnięcie pozycji lidera. To 28 szt. mniej niż rok wcześniej. New Holland umacnia jednak swoja pozycję w porównaniu do zeszłego roku i notuje 16,8% udziałów w stosunku do 15,7% rok wcześniej.
Kubota utrzymuje drugie miejsce i notuje 175 szt. zarejestrowanych maszyn. To o 7 szt. mniej niż przed rokiem. Kubota również poprawia swoją sytuacje patrząc na udziały rynkowe. Obecnie ma 14,4% udziałów i to o 2,1 pp więcej niż lutym 2023 roku.
John Deere zajmuje trzecie miejsce z liczbą 163 rejestracji. To 65 szt. mniej niż przed rokiem. Udziały marki John Deere w lutym 2024 roku wyniosły 13,3 % - to o 2 pp mniej niż rok wcześniej.
Deutz Fahr zajmuje czwarte miejsce i rejestruje 85 szt. nowych ciągników, to o 69 sztuk mniej niż przed rokiem. Udziały rynkowe Deutz Fahr po dwóch miesiącach roku to 6,9%
Rynek przyczep nowych
Jak podała Izba, w lutym 2024 r. zarejestrowano 392 szt. nowych przyczep rolniczych. Jest to najmniejsza liczba rejestracji w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2023 roku, w lutym, zarejestrowano 454 szt. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. zarejestrowano 806 szt. nowych przyczep rolniczych i jest to o 150 szt. mniej niż przed rokiem. Spadek wynosi 15,7%.
Najpopularniejsze marki.
Pronar z ilością 213 szt. zarejestrowanych nowych przyczep jest liderem po dwóch miesiącach 2024 roku. Jednak to aż o 145 szt. niż rok wcześniej, co daje spadek o 40,5%. Udziały rynkowe marki Pronar ponownie spadły do poziomu 26,4%. W styczniu br. było to 27,1%, a po dwóch miesiącach 2023 roku - 37,4%.
Druga w zestawieniu jest marka Metal-Fach z 123 rejestracjami i udziałami 15,3%. Trzecia w zestawieniu marka Metaltech, notuje 9,2% udziałów rynkowych i 74 szt. zarejestowanych przyczep.
- To najgorszy miesięczny wynik od 5 lat – tak Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych (PIGMiUR) komentuje dane dotyczące liczby rejestracji (czyli de facto sprzedaży) nowych ciągników w lutym 2024 roku. - Podobna tendencja utrzymuje się w drugim podstawowym segmencie nowych maszyn rolniczych, jakim są przyczepy. Luty jest tu najgorszym miesiącem od dwóch lat. Stale natomiast rośnie liczba rejestracji rolniczych maszyn z rynku wtórnego.