Spadek rejestracji w stosunku do poprzedniego roku to 2451 szt. i 17,3%. W samym grudniu zarejestrowano 1115 szt. nowych ciągników i był to czwarty tegoroczny wynik po marcu, lipcu i wrześniu.
Najpopularniejsze marki.
Liderem rynku w roku 2022 jest marka New Holland z 1845 rejestracjami. To o 666 szt. mniej niż rok wcześniej. Spadek ilości rejestracji wyniósł 26,5%. Udziały marki New Holland w 2022 roku to 15,7% - o dwa punkty procentowe mniej niż rok wcześniej. Marka John Deere z ilością 1617 szt. zajmuje drugie miejsce. To o 230 szt. więcej niż w 2021 roku. John Deere jest jedyną marką z pierwszej piątki, która notuje wzrost ilości rejestracji. Ten wzrost to 16,6%. Udziały rynkowe John Deere to 13,8%, o 4 pp więcej niż przed rokiem. Marka Kubota na trzecim miejscu notuje 1145 szt. zarejestrowanych maszyn. To 524 szt. i 31,4% mniej niż rok wcześniej. Udziały tej marki za rok 2022 wynoszą 9,8% - 2 pp mniej niż w 2021 roku. Na czwartym miejscu znajduje się marka Deutz Fahr. 1071 szt. zarejestrowanych ciągników, to o 241 szt. mniej niż przed rokiem (spadek o 18,4 %). Deutz Fahr osiąga 9,1% udziałów rynkowych.
Rynek przyczep nowych
W 2022 zarejestrowano 8096 szt. nowych przyczep rolniczych. To o 559 szt. mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,5%. W grudniu zarejestrowano 536 sz. nowych przyczep rolniczych i był to lepszy wynik niż przed miesiącem, ale gorszy niż w grudniu 2021 roku o 126 szt.
Najpopularniejsze marki
Pronar z ilością 2970 szt. zarejestrowanych nowych przyczep jest liderem w 2022 roku. To o 254 szt. mniej niż rok wcześniej, kiedy to zarejestowano 3224 szt. przyczep tej marki. Oznacza to spadek ilościowy rejestracji o 7,9%. Udziały marki Pronar w 2022 roku wynoszą 36,7% i są o 0,6 pp niższe niż w 2021 roku. Druga w zestawieniu jest marka Metal-Fach z 839 rejestracjami i udziałami 10,4% (spadek o 2,7 pp). W przypadku tej marki notujemy znacznie większy spadek ilościowy rejestracji w stosunku do poprzedniego roku, bo aż o 25,8%. Trzecia w zestawieniu marka Wielton, która notuje 9,2% udziałów rynkowych (0,4 pp więcej niż w 2021 roku) i 748 szt. zarejestowanych przyczep - to tylko 16 szt. mniej niż rok wcześniej